Kodulehe tegemine, aga mis saab trendidest?

Kas sul on kodulehe tegemine päevakorras? Kas oled otsustanud luua oma esimese kodulehe, või muuta vana? Igaljuhul oled õiges kohas, sest siin blogis saad teada kõige uuematest kodulehe disaini trendidest 2023.

Kodulehe tegemine on loominguline protsess

Kodulehe loomine võib tunduda alguse ajamahukas ja keeruline, kuid õige lähenemisviisi ja vahenditega võib see olla lõbus ja loominguline protsess. Enne kodulehe loomist tasub mõelda oma eesmärkidele, sihtgrupile ja sellele, millist sisu soovite oma lehel kuvada. Seejärel saate valida sobiva platvormi, kujunduse ja funktsioonid. Oluline on meeles pidada, et koduleht on sinu digitaalne visiitkaart, seega tasub investeerida aega ja energiat selle loomisse ja hooldamisse.

1. Nostalgia

Käsi püsti, kui sul on meeldivaid mälestusi 80ndatest ja 90ndatest, siis tea, et sa pole üksi. 😀 Nostalgia vallutab disainimaailma tormiliselt, mõjutades kõike alates tootedisainist kuni veebisaidi graafikani. COVID-19 pandeemia alguses andsid valitused välja kodus viibimise keelu – lockdown mis takistasid inimestel omavahel aega veeta. Sel ajal tegelesid inimesed igavuse peletamiseks kõigega, kaasa arvatud nostalgiaga, ehk meenutamaks õnnelikumaid aegu, ja see käivitaski nostalgiatrendi. Tuleb tuttav ette?

Nostalgiat võimendades saavad ettevõtted luua klientidega kohese kontakti, mis on võimas ja tähendusrikas.

Tekitades nostalgiatunnet möödunud aegade järele, suudavad kaubamärgid oma väärtusi esile tõsta peenel viisil, mis kõnetab sihtrühma. Levinud tehnika veebidisainis on lisada klassikalisi värviskeeme, fonte ja kujutisi.

image
Allikas: https://dribbble.com/

2. AI ehk tehisintellekt

AI-st on räägitud viimased kümnendid väga palju, kuid seni ei olnud see massidesse jõudnud. Kuid nüüd aastal 2023 on see kohal ja pole ilmselt palju inimesi, kes sellest teemast pole midagi kuulnud.

Tõsi, on veidi hirmutav, kuidas tehisintellekt võtab üle kõik alates disainist kuni tekstikirjutamiseni. Kuid see ei tähenda “hetkel” veel, et need oleksid võimelised asendama inimdisainereid ja teisi loomingulisi spetsialiste. 

Kuidas hetkel saab AI sulle kodulehe tegemisel abiks olla?

  • Tekstide kirjutamine (päris head tekstid ja suur ajaline võit, kui endal sulg nii kergelt ei jookse)
  • Piltide genereerimine (oleneb rakendusest ja valdkonnast kus toimetad, aga tõesti aitab eristuda võrreldes kui lisada”tapeet piltidest pildipangast”.
  • Kood – juhul kui sa ei tunne CSS või mõnda muud programmeerimise koodi, siis lihtsamaid aitab luua AI, ChatGPT. Tuleb vaid anda õige sisend ja siiski tuleb aru saada, kuhu see kood lisada.
image 1
Allikas: https://dribbble.com/

Vaata ka TED ja AI teemalist kõnet

https://www.ted.com/

3. Minimalism

On olnud väga pikalt trend ja ilmselt paljude jaoks see trend ka südamelähedane on ja jääb. Lihtsuses peitub võlu ja Less is more.

Vaata näiteks: www.keilyjumestus.eu; www.keeleagentuur.ee; www.minnasahver.ee

Need on vaid osad meie kliendid, kes ei tahtnud mitte midagi kuulda funktsionaalsemast veebilehest. 🙂

4. Tume režiim ehk Dark Mode

Nüüd, kui rohkem inimesi teab tumeda režiimi kasutamise võimalustest, siis võid oodata rohkem päringuid selle lisamiseks oma veebilehe kujundusse. Ka tume režiim pole ei tea mis uus asi, kuid on populaarsem kui kunagi varem. Mõne kasutaja arvates on heledat teksti tumedal taustal lihtsam lugeda ja tume režiim võib isegi pikendada nutitelefoni või tahvelarvuti aku kasutusaega. Disaineri vaatenurgast muudab tume režiim disainielementidega katsetamise lihtsamaks, andes loomingule rohkem ruumi.

Lisaks on tume disain kindlasti üks eristumise viise, sest seni siiski pole palju tava kodulehti Dark mode peale üle läinud.

Aaa…. meil ka pole seni ühtegi Dark mode kodulehe tegemise tellimust olnud, aga ole julgelt esimene! 🙂 Meile päriselt väga meeldivad kodulehe tegemise väljakutsed.

5. Liitreaalsus

Liitreaalsus ühendab arvutiga loodud sisu reaalse maailma elementidega, luues dünaamilisema kogemuse. Tänu tehnoloogia arengutele lisavad üha enam kaubamärke oma veebisaitidele A/R-elemente. Suurepärane näide on Amazon, mis kasutab Virtual Try-On, et aidata kasutajatel leida kingi, mis neile meeldivad. Virtuaalse proovimise abil kasutavad ostjad oma nutitelefoni jalatsite “proovimiseks”, mis võimaldab katsetada erinevaid stiile ja värvikombinatsioone ilma tellimust esitamata. Virtual Try-On aitab Amazonil suurendada müüki ja vähendada tagastamise arvu.

IKEA kasutab ka liitreaalsust, et suurendada kasutajate seotust ja edendada brändilojaalsust. Ettevõte pakub oma disainilaborit, mis aitab klientidel valida just õige mööbli ja sisustustarvikud. IKEA Studio võimaldab klientidel isegi nutitelefonide abil luua iga ruumi 3D-plaane, mis muudab erinevate tootekombinatsioonide katsetamise lihtsaks. Näiteks saavad tarbijad IKEA Stuudio abil vaadata, kui hästi mõni mööbel nende praegusesse ruumi sobib, või leida vaiba, mis sobib ruumis senise kunsti ja aksessuaaridega.

Riidepoed kasutavad samuti erinevate rõivaste kokkusobitamise vidinaid.

See on liitreaalsus, mis annab sulle suure konkurentsieelise.

Kodulehe tegemine – mida teada kokkuvõtteks?

Kui kodulehe tegemine tundub sulle siiski raketiteadus või leiad, et sellele ajale suudad parema kasutuse leida, siis pöördu julgelt meie poole. Aitame sind algusest lõpuni.

Kodulehe loomise esimesed sammud. Vaata ka algajatele suunatud online kursust SIIT.

0
    0
    Ostukorv
    Ostukorv on tühiTagasi e-poodi
    Scroll to Top