Said valmis uue kodulehe, kulutad aega sisuloomega klientide toomiseks kodulehel, kuid müüki ikkagi ei ole? Järgnevas artiklis toon välja mõned põhjused, miks kliendid lahkuvad ja ostu ei soorita. Muidugi on 1001 põhjust veel, kuid kodulehte ehitades pea silmas allolevaid põhjuseid ja ära vähemalt neid vigu sina tee.
- Kehv kasutajakogemus (UX-disain): Aeglaselt laadivad lehed, keeruline navigatsioon, ebaloogiline sisu korraldus või segane disain. Tekstid on liigendamata, puuduvad H1, H2, H3 ehk pealkirjade kasutamine. Puuduvad CTA (Call To Action) ehk üleskutse tegevusele nupud jne.
- Esilehel ei saa aru, mida pakutakse: selle asemel, et öelda kliendile mis toote või teenusega siin lehel on tegemist ning kutsu button nuppu kasutades edasi lugema, näeb tihti hoopiski teistsugust vaatepilti. Alustatakse ettevõtte sünnilooga, OÜ xx nimega või lihtsalt nii lakoonilise ja klišeeliku tekstiga, et päriselt ka tahaks kohe akna sulgeda. Ehk siis ei peeta silmas kliendikasu, kelle pärast sa ju tegelikult selle ettevõtte lõid. Mitte OÜ nime pärast või sünniloo pärast.
- Ebarelevantne sisu: Kui külastaja ei leia oodatud või soovitud teavet.
- Liiga palju reklaame: Intensiivsed reklaamid, pop-up aknad ja liiga palju reklaambännereid.
- Mobiilivaenulikkus: Kui leht ei ole optimeeritud mobiilseadmete jaoks ja kasutaja külastab seda mobiilseadmega.
- Automaatne heli või video: Kui veebilehel hakkab automaatselt mängima heli või video, võib see kasutajat häirida.
- Usalduse puudumine: Kui veebileht tundub kahtlane, ebaprofessionaalne või kui puuduvad usaldusmärgid (eriti e-poes).
- Tülikad registreerimisprotsessid: Kui veebilehe kasutamiseks on vajalik keeruline registreerimine või liiga palju isikuandmeid nõudvad vormid.
- 404 vead või katkenud lingid: Veebilehel olevad mittetöötavad lingid või lehed, mis ei lae, võivad kasutajaid frustreerida.
- Keeruline otsingufunktsioon: Kui kasutajad ei leia kiiresti otsitavat teavet veebilehe otsingumootori kaudu.
- Pikk sisu: Liiga pikk või raskesti loetav sisu võib olla kasutajale koormav.
- Slaiderite kasutamine – interaktiivsus on küll trend ja mõistlikult kasutades äge, aga vahetuvad esilehel slaiderid on eilne päev!
- SEO eiramine – sa pead alustama märksõna analüüsist, alles peale seda saad sa kokku panna kodulehe struktuuri, tekstid ja hiljem blogi plaani. Muidugi ei tohi unustada ka tehnilist SEOd, seda nii lehe ehitamise käigus, kui peale valmimist.
- Analüütika – isegi, kui sul alguses kui ettevõtet alustad, ei ole aeg midagi mõõta/analüüsida, siis pane vähemalt tööriistad külge. Usu, sa oled hiljem selle eest endale tänulik. Kui uus GA4 võtab külmahigi laubale, siis kuula seminari “Kuidas seadistada GA4“, koolitaja digiturundusekspert Veiko Ristissaar.
- Tekstid – vähe teksti on halb ja palju on ka halb, v.a. juhul kui sa oskad seda hästi SEO mõistes ära kasutada, oskad kenasti liigendada ja tunned UX-disaini baasaluseid. Keeleliselt halvasti mõistetavad, kirjavigadega (trükivigadega), kasutatud on liiga palju erialast sõnavara pole ka hea toon, sest lugeja on jahil ja tema otsib lihtsust. Kuula seminari kodulehe tekstide teemal: “Kuidas koostada veebilehe tekste” koolitaja: copywriter Kaidi Pajumaa
Kui tunned, et sa ei jõua oma kodulehte luues ja hallates kõikidele detailidele mõelda, siis luba ma aitan sind oma tiimiga ja meil ei unune ükski detail. Kirjuta tere@janehelandi.ee
Päris mitmeid punkte saad siin elimineerida, tundes UX-disaini põhimõtteid ja osates kasutada väga heal tasemel Elementor pluginat. Liitu koolitusega.