Graafilise disaini trendid muutuvad pidevalt. Niisiis on meil viimane aeg küsida: millised on graafilise disaini trendid sel aastal. Lühidalt vastates: ajakohased. Mida tähendab see omadussõna sisuliselt, seda vaatame lähemalt tänases blogipostituses.
Kui möödunud aastal tuli kõigil ettevõtjatel kiiresti kohaneda pandeemia tõttu pea üleöö hüppeliselt internetikesksemaks muutunud maailma mängureeglitega, siis tänavu hakatakse välja selgitama esimesi tõelisi kaotajaid ning võitjaid. Et omada konkurentide ees edumaad, peab ettevõtte esindus internetis olema üheaegselt eristuv ja tarbijasõbralik.
Visuaalne identiteet ettevõtte logost kuni kodulehe sisulise ja vormilise ülesehituseni on tänavu tähtsam, kui ei kunagi varem. Inimene on emotsionaalne olend ja kipub otsustama esmamulje põhjal. Hea graafiline disain tõstab ettevõtte usaldusväärsust kordades.
Liikuvus
Videod ehk liikuva pildi ja heliga sisu on tulnud selleks, et jääda. Facebook, Instagram, TikTok, nimeta ainult – kõik suhtlusmeediaplatvormid pakuvad videosisu loomise võimalust ja seda kasutatakse järjest rohkem. Ka inspiratsiooniportaal Pinterest ja ülemaailmne käsitöökauplus Etsy on osalised videosisu moodi toomises.
Pole ime, et videod, gifid ja animatsioonid koguvad järjest enam populaarsust ka turundajate seas, sest videoga reklaam või postitus saab oluliselt rohkem klõpse. Liikuvus püüab pilke ja annab selgelt ning kiiresti edasi postituse sõnumi.
3D disain
3D pole uus suund, aga see läheb aastatega aina ägedamaks ja leidlikumaks. See on disainitrend, mis areneb ja muutub koos tehnoloogiaga, tarkvara võimaluste ja riistvara võimekusega.
Seega on 2021 järjekordne 3D disaini aasta. Tänavu kombineeritakse seda peamiselt fotograafia, illustratsiooni ja 2D disainiga. Kuid pole välistatud, et aasta jooksul lisandub uusi võimalusi, mis saavad trendideks alles järgmisel aastal. Aga seda uhkem tunne on olla tänavu innovaatorite seas, või kuidas?
Jätkusuutlikkus
Küsimus, millise planeedi me lastele jätame, on noorte – järgmise tarbijate põlvkonna – seas üha levinum mure.
Vanemad inimesed mäletavad, et 90ndatel tähistasid teise ringi rõivad kandja luuseristaatust edule orienteeritud ühiskonnas. Tänapäeval on taaskasutusriided aga vastutustundliku ehk jätkusuutliku tarbimise ehk ühiskonna edumeelsemasse ossa kuulumise manifesteerimine omal nahal. See on suur ja põhimõtteline muutus.
Ülemaailmselt kasvav teadlikkus jätkusuutliku tarbimise tähtsusest on muutnud ka meie arusaamu pakendamisest ja pakendidisainist. Tarbijad arvestavad rohkem oma sotsiaalse vastutusega ja see laieneb ka pakenditele.
Taaskasutatav või taaskasutusmaterjalidest valmistatud pakendite eelistamine tootedisaini juures ehk positiivne pakendamine ja selle rõhutamine graafilise disainiga on võimalus jääda tarbijatele meelde millegi heaga.
Loodusest inspireeritud disain
Jätkusuutlikkuse temaatikaga käib kaasas ka suurenenud looduslembus. Moes on idee matkida loodust, loodusliku valgust, pehmeid maalähedasi värve ja toone ning loomulikke üleminekuid värvilahendustes. Loodusvärvide põhiomadused sobivad kõikidele kujundustele mistahes ettevõtlusvaldkonnas, sest see on veel üks võimalus rõhutada oma jätkusuutlikkuse kuvandit.
Optimism ja mängulisus
Emotikonid pole lapsikuse tunnus! Tekstipõhises virtuaalsuhtluses on need kollased kirjavahemärgid jutu tundetoonide edasi andmiseks asendamatud. Seda näitab kasvõi tõik, et Unicode on 2021. aastal kinnitanud rakendamiseks 217 uut emotikoni. Vanad egiptlased rõõmustaks siinkohal, et piltkiri on tagasi.
Tüdimus 2020-2022 aasta pidevatest muredest paneb inimesi aastal 2023 otsima elust ja ümbritsevast rohkem helgelt värvilist mängulisust. Emotikonikiri on hea võimalus selleks.
Optiline illusioon
Üks hea võimalus haarata inimese tähelepanu, on optilise illusiooni kasutamine kodulehe kujunduses. Kuigi op-kunsti esimene puhang jäi juba 1960ndatesse, pole see silmamoonduste loomine kaotanud oma päevakajalisust tähelepanutõmbajana.
Aasta 2021 graafilise disaini trend on op-kunsti võimaluste kasutamine tarbija tähelepanu püüdmiseks. Kui teie kaubamärgil on mingi seos liikumisega, võib seda graafilise disaini abiga kasutada kodulehel vau-faktorina, mis naelutab vaataja silmad paigale.
Kuldne disain
Metalli imiteerivate efektide kasutamine graafilises disainis hakkas juba mullu muutuma järjest trendikamaks. Tänavu on 3D, esiletõstetud tekstuur, kriimud, läige ja metallitoon üks peamisi trende. Kuid siin ei maksa unustada, mida seostab meie aju erinevate metallidega. Ning just kullal on see õige luksust ja kvaliteeti õhkav omadus, mis ei vea pilgupüüdjana kunagi alt.
Bold ehk rasvane kiri
Järjekordne trend, mis ei kao niipea, on suur in-your-face kiri ja erinevate kirjastiilide kasutamine. Selle tõid uuesti moodi tänavameeleavaldused oma plakatitega, kus sõnum on kirjas suurelt ja rasvaselt.
On tuhandeid kirjastiile, mida protestiplakatist inspireeritud graafilises disainis kasutada. Kombineerides neid julgetelt ja värvilselt, on tähelepanu tagatud.
Neomorfism UI disainis
Uus ja unikaalne trend, mis on väga efektne ja seotud “pehme” minimalistlikku lähenemisega on neomorfism.
Neomorfism on seotud kogu ekraani värviga ja pakub kasutajatele täiesti ainulaadset kogemust. See disain annab tunde, et kodulehe komponendid nagu nupud või kaardid, asuvad tegelikult taustal ja on nähtavad ainult seetõttu, et ulatuvad selle seest välja. Trikk seisneb hoolikalt valitud toonides, madalas kontrastsuses ja õiges varjutamismängus. See on graafilise disaini trend, mis ei taaskasuta ega arenda edasi vana, vaid loob midagi täiesti uut.
Kokkuvõtteks
Graafilise disaini trendid toovad sel kümnendil ettevõtete kuvanditesse kahtlematult juurde positiivsust ja loomingulisust. See, kuidas esitame asju internetis või väljatrükituna, pole kunagi olnud nii oluline, kui praegu.
Rõhku tuleks kindlasti panna liikuvusele, animatsioonidele ja optilisele illusioonile. Tähelepanuta ei saa jätta ka mängulisust, erksaid värve ja julgeid sõnumeid.
Elu ei jäänud möödunud aastal seisma, vaid kolis internetti. Graafiline disaini maailm kogeb seetõttu enneolematut kasv. Maailmas omas valdkonnas tipus olemiseks olla vastuvõtlik uuendustele. Julgus ja kastist välja mõtlemine on kindlasti selle aasta märksõnadeks nii disaineritele kui nende klientidele.
Graafilised disainerid – olge valmis “hullu panema”. Disainerite kliendid – olge valmis selle “hullu panemisega” kaasa tulema.