Mis on üldse kasutajakogemus?
Kasutajakogemus on emotsioonid, mida inimene kogeb toote, süsteemi või teenuse kasutamisel. (Wikipeedia)
Kasutajakogemuses kajastuvad inimese ja arvuti vahelise kommunikatsiooni ning toote omandiõiguse kogemuslikud, tundmuslikud, olulised ja väärtuslikud aspektid. Samas sisaldab see mõiste ka inimtaju praktilisi aspekte nagu kasulikkus, kasutusmugavus ja süsteemi efektiivsus. Olemuslikult on kasutajakogemus subjektiivne näitaja, sest väljendab konkreetse isiku tundeid ja mõtteid kasutatava süsteemi kohta. Kasutajakogemus muutub ajas, asjaolude muutumisel.[viide?]
Kasutajakogemus on oluline ja sama oluline on kodulehe täiendamine lähtudes uutest parima kasutajakogemuse pakkumise suundadest.
Esiteks: video kui info parim esitusviis
Külastaja tähelepanu püüdmiseks, tema hoidmiseks lehel on üks hea nipp videosisu kasutamine, info esitamine liikuva pildi ja heli koostöös. Või siis ilma helita, liikuva pildi ja subtiitrite koostöös. Oleneb. Mõnikord on automaatselt ja valjult mängima hakkav video piisav põhjus, et panna koduleht kohe kinni. Eriti, kui selle vaigistusnupp pole lihtsalt leitav.
Ja video võiks olla võimalikult väike, näiteks compressed GIF, et see laeks võimalikult valutult ega jooksutaks kodulehte sekundikski kinni. Olgu koduleht WordPressi platvormil kujundatud kuidas tahes, kas kellade-viledega või minimalistlikult, selle laadimine ei tohi ummistada külastaja internetiühendust ja ka Google kontrollib silmis on kodulehe kiirus ülimalt tähtis. Kui Sinu koduleht on aeglane, siis Google algoritm ütleb nägemist, Sind me ettepoole ei tõsta.
Teiseks: isikustatud (reklaam) sisu
Vanasti oli selleks vidinaks, kui reklaamsisu isikustamist vajas koduleht WordPressi platvormil, Kindred Posts, mis oma tehisintellekti kasutades oskas pakkuda külastajatele isikustatud reklaamsisu. Paraku uuenenud WordPress seda enam ei toeta. Mis tähendab, et valida tuleb mõni muu reklaamsisu isikustaja.
Kolmandaks: vestlusrobotid ja virtuaalreaalsus
Kuna vestlusrobot on juba vana nähtus, siis pikemalt me selle kasuteguril ei peatu. Toome välja vaid mõned lemmikud:
- Chatbots – kiire ja tõhus klienditugi, mida arendatakse järjepidevalt paremaks
- Collect.chat – algajasõbralik ja nii lihtne, kui vähegi võimalik
- Woowbot – kui kasutad wooCommerce’i siis see on kindlasti asi mida võiks kasutada, sest see jälgib klientide vestlusi ja teeb statistikat, näiteks aitab e-poe pidajal teada, miks kliendid lahkuvad ilma ostmata.
- IBM Watson Assistant – täiesti tasuta vestlusrobot, mis oskab kasutada kasutaja andmeid, näiteks nime vestluses
Uue nähtusena pakub meeldivat kasutajakogemust virtuaalreaalsus, mille loomiseks on WordPressil näiteks WP VR pistikprogramm, mis lubab luua 360-kraadiseid pilte ja videoid.
Virtuaalreaalsus moodi minek on suuresti koroona pandeemia ja kinnisvarasektori ühine teene – kuidagi peab ju maakler näitama kliendile korterit ka kontaktivabalt. Ja parim võimalus on viia ta sinna virtuaaltuurile.
Neljandaks – koodikirjutamise trendid
- ID selectorid on kõige kiiremad, kiiremad class selectoritest. Kuna ID-d saab määrata vaid ühele elemendile lehel, siis on see kiirem, kui otsitakse seda ühte elementi, kui see, et käiakse läbi kõik klassid ja otsitakse sealt. See puusutab CSS-i ja seal sees asjade valimist, custom CSS kirjutamist. ID selectoriga otsitakse, kuni ID leitakse ja lõpetatakse otsimine ja pannakse stiil sellele elemendile. Kui näiteks class selectoriga valida ja stiilida, siis otsitakse terve kood läbi kas seda classi on veel kuskil, et seda stiilida.
- HEX värvikoodid on kiiremad kui RGB omad. Kui kasutada näiteks värvinime (red) siis on seda kõige lihtsam arvutil läbi analüüsida kuid et selle tähendust saada peab parser otsima vastavast tabelist red värvile vaste ikkagi värvikoodi näol. Seega on see kõige aeglasem. #ff0000 (HEX) seevastu on ka kerge analüüsida kuid vajab vaid kolme text to int konversiooni ja parser teab kohe mis värvi sinna panna. rgb(0,0,0) on kõige raskem lahti analüüsida ja vajab ka kolme text to int tehet parseri poolt.
Rohkem koodinippe saab vaadata siit!
Viiendaks CDN-i soovitused
CDN- Content Delivery Networki eestikeelne vaste oleks vist sisu edastusvõrk. Ehk siis koopiad sinu lehest on mitmes serveris üle maailma, mis teeb veebilehe kõigi jaoks kiiremaks. Miinus on see, et kui näiteks BunnyCDN-i serverid kinni lähevad, siis on sinu veebileht ka maas.
BunnyCDN – maksab, kuid kiire ja usaldusväärne
Cloudflare – tasuta, kuid nimeservereid peab muutma ja mõnel lehel see pole võimalik
Rohkem infot CDN tööpõhimõtte ja pluginate kohta saad vaadata siit.
Kui Sul napib aega ja teadmisi kaasaegse kodulehe loomisel, siis võta meiega ühendust. Loome Sinu vajadustest lähtuva veebilehe.