SEO (search engine optimization) ehk kodulehe optimeerimine on vahend millega tõsta enda kodulehte Google´i otsingu tulemuste seas kõrgemale. Professionaalne kodulehe optimeerimine nõuab aega, kuid esimeste otsingutulemuste seas olemine on seda pingutust igati väärt.
Igasuguse investeeringuga kaasneb alati küsimus – millist kasu see mulle toob? Sama kehtib ka SEOga. Investeeringusse panustatud raha ning sellega kaasnenud rahalist tulu on SEO puhul keeruline mõõta (välja arvatud juhul, kui sa ei kaasa turundusspetsialisti). Nii saabki enda tulemust mõõta panustatud ajas ja pingutustes.
Iga uue sisu avaldamisel kodulehele tasub pingutada selle optimeerimisega. Just see tagab sulle parimaid tulemusi.
Kodulehe optimeerimine lihtsate põhimõtete abil
Vali SEO-sõbralik platvorm
Kõige paremaid tulemusi toovad veebilehed, mis on üles ehitatud WordPress.com platvormile. Google ja veel teised otsingumootorid eelistavad just WordPressile loodud veebilehti.
Õige märksõna või -fraas
Alusta märksõna analüüsist. Esiteks vali märksõna või fraas, mis ilmestab sinu kodulehe sisulehte või artiklit kõige paremini. Märksõna on see, mille abil otsitakse infot ning mille põhjal kuvatakse kasutajale vasted. Nii tasub kasutada märksõna enda veebilehel erinevates kohtades, kuid samal kujul (samas käändes). Iga sisuleht või blogilugu peaks olema üks fookus märksõna või fraas. Blogiloo puhul võiks valitud sõna või fraas kajastuda loo pealkirjas, sissejuhatuses, vähemalt ühes alapealkirjas ning läbivalt ka tekstis. Siiski ei tasu märksõnade kasutamisel liiale minna, sest Google on piisavalt tark, et eristada ebaloomulikult kirjutatud teksti.
Märksõnu aitab leida Google´i Keyword Planner või KWFinder. Esimesed 10-20 märksõna ja fraasi oma toote/teenuse kohta pane kirja ise ja siis alles vaata rakendusetes, kui palju neid tegelikult inimesed otsivad.
Kodulehe optimeerimine URLi slug kaudu
Veebilehe URL koosneb mitmest osast, millest üks on slug ehk osa, mis järgneb otse veebilehe domeenile. Näiteks lingis https://projektiagentuur.ee/unikaalne-muugiargument-ehk-usp/ on slug unikaalne-muugiargument-ehk-usp. WordPressi platvorm pakub kasutajale võimalust määrata just endale sobiv slug, kus võiks samuti kajastuda sinu valitud märksõna.
Veendu, et sa oled Google´i jaoks nähtav
Alati tasub veenduda, et sinu WordPressi veebileht ei ole indekseerimine robotitele kinni pandud. Mine kontrolli – Sätted – Lugemine.
Ristviita enda eelnevatele postitustele ja veebilehtedele
Otsi alati võimalusi viidata tekstisiseselt mõnele enda varasemale loole või veebilehe. Lisa tekstis olevale sõnale või fraasile külge link, mis pakub lugejale võimalust lugeda selle teema kohta täpsemalt edasi. Võimaluse korral on väga hea viidata ka välistele allikatele. Uus link võiks olla iga 250 sõna järel. Lisa link ja viita viimasele blogile või mõnele varasemale teemakohasele artiklile, samuti võid alati viidata teenuse lehele.
Kodulehe optimeerimine – kajastub kogu sinu igapäevatöö tulemus
Kodulehe optimeerimist mõjutab ka sinu ettevõtte igapäevane tegevus. Sealhulgas klientide positiivne tagasiside või arvustused, mis viitavad sinu kodulehele või sotsiaalmeediale. Ka sellisel kujul ristviitamine välistest allikatest mõjub sinu kodulehe optimeerimisele positiivselt.
Avalda värsket ja kõige asjakohasemat sisu
Kui oled kord juba enda kodulehe üles ehitanud, siis selle üldine struktuur ei muutu just sageli. Siiski eelistab Google kuvada otsingutulemuste seas esmajoones värsket infot. Täienda enda veebilehte näiteks mõne värske blogilooga, mis aitab sinu kodulehe nähtavust rohkem esile tuua.
Ära oota koheseid tulemusi
Inimesed loovad kiirete tulemuste saavutamise nimel erinevaid süsteeme, mille abil SEOd “lollitada”. Panusta pigem jätkusuutlikkusele ning loo endale pikaajaline ja realistlik plaan. Ära karda, kui sinu esimesed tulemused ei ole nii head, kui võiks ja ei ilmu päevade või nädalatega. Avalda uut SEO-sõbralikku sisu iga teatud aja tagant ning selline järjepidev töö tagab peagi edu.
Näide Yoast plugina indikaatoritest
Kui tunned, et ise selles virr-varris orienteeruda ei soovi, siis kirjuta mulle.