Esimene asi, mida inimese juures tähele paneme on tema välimus – kuidas ta liigub, mis tal seljas on, millised on ta juuksed. Halba esmamuljet on raske heaks muuta, eriti kui võistlete veebis miljonite kandidaatide vastu. Princetoni teadlased leidsid, et 0,1 sekundi jooksul kujundavad inimesed fotodel, mida neile näidati, nägude meeldivuse, usaldusväärsuse, pädevuse, atraktiivsuse ja agressiivsuse kohta. Millise hinnangu kujundavad inimesed teie kaubamärgi kohta esimese 0,1 sekundi jooksul?
Mis on visuaalne identiteet?
Visuaalne identiteet hõlmab logo, kujutisi, tüpograafiat, värve ja loomingulist kujundust. See kõik võib esmapilgul tunduda lihtsana, kuid kuidas luua visuaalne identiteet, mis klienti kõnetaks ja samal aja reflekteeriks brändi olemust. Visuaalne identiteet on nagu personaalne stiil, kui olete harjunud kandma ülikonda ja viisakat soengut, siis arvatavasti ei näe teid kandmas nahkpükse, rebenenud teksatagi ja roheliseks võõbatud juukseid. Visuaalne identiteet peab toetama brändi, see peab olema pidev ja läbiv margi kommunikatsioonis.
Miks on visuaalne identiteet oluline?
Nagu ennist mainitud, visuaal on esimene, mida tähele paneme ning mille põhjal moodustame oma arvamuse brändi kohta, just nimelt sellepärast saame selles faasis palju ära teha. Visuaalne identiteeti võimaldab konkurentide seast silma paista, see võimaldab reflekteerida väärtuseid ning talletada brändi tarbija mällu.
Visuaalse identiteedi elemendid
Üks osa oma brändi loomisest on õppimine edastama teie ettevõtte väärtusi ja isikupära visuaalsete elementide kaudu, mille järgi oma ettevõtet joondate. Visuaalne identiteet peaks brändi kavandatud sõnumit võimendama.
Värv: Teie värvipalett peab sobima sellega, mida müüte, kui reklaamite luksustoodet, tasub kasutada musta, kuldset ja hõbedaseid toone. Kui tegemist on finatstootega, tuleb kasuks roheline ja kuldne värv. Uuringud näitavad, et 62–90% tarbijaotsustest põhinevad värvil, kuid pidage meeles, et liigne küllus võib omada negatiivset mõju.
Logo: teie logo peab edastama teie tehtud tööd ja sellel peavad olema kujutised, mis kleepuvad seda nägevate inimeste mällu. Logo võib olla teie värvipaleti, tüübi ja kujunduse kombinatsioon. Logo võib areneda ka teie identiteedi arenedes. Vaata logo trende 2020 SIIT.
Tüüp: lisaks sellele, mida sõnad ütlevad, mõjutavad teie teksti skaala, font ja paigutus teie visuaalset identiteeti. Matusekodu, kus kasutatakse mängulist kuuma roosa koomilist fonti, ajab leinavad potentsiaalsed kliendid segadusse. Isegi kõige tuntumad kaubamärgid – näiteks Facebook ja Apple – hoiavad asja lihtsa ja selgena.
Visuaalne identiteet on teie brändi fassaad, mille põhjal teeb klient otsuse, kas kasutada teie teenust või langeb soosikuks pigem konkurent.
Visuaalse identiteedi konstrueerimine on pikk ja keeruline protsess. Kaasa disaineri, kes aitab paika panna kõik elemendid ning aitab selgeks teha, kuidas nendega kõige paremini opereerida. Kui oled alles alustav ettevõte või vajad juba olemasolevale visuaalsele keelele veidi värskendust ja vunki, siis tulen Sulle oma koostööpartneritega appi, meie spetsialistid aitavad sul luua just sinu brändile sobiva visuaalse identiteedi. Kirjuta ning leiame just sulle sobiva lahenduse!